FAQ

Ofte stillede spørgsmål.

 

GENERELT (For udlejer og lejer)

 

Hvordan kan jeg leje til at bruge Auto Mobil's biler på Handidrive.dk?

Du skal oprette dig som bruger på HandiDrive.dk. Du kan altid opdatere dine informationer under din profil på websitet.

 

Behøver jeg at ansøge online?

Nej, du kan også komme forbi på vores kontor og låne en pc, så hjælper vi dig med oprettelsen. Vores adresse er Lunikvej 44A, 2670 Greve.

 

Hvem kan blive bruger af HandiDrive.dk?

Alle over 18 år kan blive bruger af HandiDrive, men hvis du ønsker at leje en bil, så skal du minimum være 20 år og / eller have haft kørekort i minimum 2 år.

 

Koster det noget at blive bruger af HandiDrive.dk?

Nej, det er gratis at blive bruger.

 

Hvor lang tid tager det at blive bruger?

Det tager kun 5 min. at oprette sig som bruger på HandiDrive.dk. Du opretter dig manuelt ved at indtaste alle dine kontakt oplysninger. Opstår der problemer kan vi altid kontaktes hverdage ml. 8-16 på 4444 1717 eller på vores mail som er cn@auto-mobil.dk.

 

Kan jeg køre samme dag, som jeg har oprettet mig?

Nej, udlejer skal nå at bekræfte bookningen, så du kan tidligst leje en bil 24timer efter du har booket bilen. Står du akut og skal bruge en bil så kontakt os pr. telefon på 4444 1717 eller send os en mail på

cn@auto-mobil.dk

 

________________________________________

 

 

BETALING

 

Hvad koster det at køre i bilerne?

Du betaler for den tid, du har reserveret bilen samt et tillæg pr/km, hvis du kører længere end de frie 150 km pr. dag. Du kan også tilkøbe, levering /afhentning, udenlandskørsel, ekstra fører samt nedsættelse af selvrisiko.

 

Hvad betaler jeg for?

Du betaler kun for leje af bilen og at bilen er kaskoforsikret, hvis du ønsker at have en lavere selvrisiko, så kan det tilvælges når du booker bilen. Brændstof og sprinklervæske mm. betaler du selv for.

 

Hvordan betaler jeg?

Når du booker bilen bliver du ledt videre til vores betalingsform og her kan du betale med kreditkort eller via din PayPal konto (Det er ikke et krav at du har en konto hos PayPal).

 

Hvad koster det at annullere en booking?

Hvis du annullerer indtil 48timer før udlejningstidspunktet, får du refunderet 75% af lejerpsisen + div. tilvalg.

Hvis du annullerer bookingen mindre end 48 timer før starttidspunktet for lejeperioden, eller hvis biludlejningen i øvrigt ikke kan gennemføres grundet nogle forhold, fx fordi du ikke møder op eller ikke kan fremvise gyldigt kørekort, skal du betale den fulde lejepris.

 

Er der selvrisiko ved skade?

Ja, der er selvrisiko på bilerne på 5.447 kr pr. skade, men du kan tilkøbe en nedsættelse af denne til kun 1.500 kr pr. skade, når du booker bilen.

 

Hvem betaler for benzin/diesel?

Bilerne udleveres med fuld tank, og lejer skal sørge for at aflevere bilen med fuld tank, med andre ord, lejer betaler altid det brændstof der er brugt i lejeperioden.

Der opkræves et gebyr på 250kr ved manglende optankning + prisen for det manglende brændstof. 

 

 

________________________________________

 

BRUG AF BILERNE

 

Er det besværligt at bruge?

Nej. Du benytter du vores søgefunktion på HandiDrive.dk og så udvælges de biler der passer dine søgekriterier. Herefter booker du den bil, du selv vælger. Når dette er gjort, så har udlejer 24 timer til at bekræfte bookingen og så snart dette er gjort, så er din booking gennemført og man modtager og begge parter modtager en mail på dette

 

Kan jeg være sikker på at få en bil, når jeg har brug for den?

Det er en god idé at booke bilen i god tid, men står du og mangler en bil akut, så tag direkte kontakt til HandiDrive på 4444 1717 eller cn@auto-mobil.dk. Dette gør sig specielt gældende i ferieperioder.

 

Kan jeg risikere at hæfte for skader på bilen?

Nej. Uanset om du eller en anden kommer til at skade bilen, er det dækket af forsikringen.

 

Hvad dækker forsikringen?

Forsikringen dækker ansvar og skader med en selvrisiko på 5.447kr pr. skade

Husk der kan tilkøbes nedsættelse af selvrisiko i forbindelse med booking af bil.

 

Hæfter jeg selv, hvis jeg kører galt?

Nej. Forsikringen dækker ansvar og skader.

 

Hvilke typer biler er der på HandiDrive?

Vi har alt fra personbiler med automatgear til handicapbusser med og uden automatgear. Bilerne er typisk indrettet med handicapudstyr.

 

Kan jeg være sikker på at den bil jeg har reserveret er der, når jeg skal bruge den?

Ja, medmindre at udlejer annullerer bookingen mindre end 24 timer før starttidspunktet for lejeperioden, eller hvis biludlejningen i øvrigt ikke kan gennemføres grundet udlejers forhold, fx fordi udlejer ikke møder op, eller fordi bilen ikke opfylder minimumskravene, skal udlejer betale service-, forsikrings- og administrationsgebyr. Lejers betaling vil blive annulleret. Lejer har ikke krav på kompensation vedrørende den ikke gennemførte udlejning fx i forbindelse med omkostninger til alternativ transport.

 

Hvad gør jeg, hvis der kommer en skade på bilen?

Tag et billede af skaden og markér det i skadediagrammet, som blev udfyldt ved udleveringen af bilen og send det til cn@auto-mobil.dk. Hvis det er en større skade eller hvis skaden har indflydelse på sikkerheden og lovligheden af bilen, så ring til os på 4444 1717.

 

Hvad gør jeg, hvis bilen bryder sammen og ikke kan køre?

Der er Tophjælp på alle vores biler og de kan kontaktes på 4474 7372

 

Må man ryge i bilerne?

Nej. Heller ikke ud af vinduet.

 

Hvem gør bilerne rene?

Udlejer sørger selv for at bilerne er klar til udlejning, dvs. tanket helt op.

 

Må jeg køre til udlandet?

Ja, hvis du tilkøber en tillægsforsikring for udlandskørsel når du booker bilen, denne koster 50kr/dag.

 

Er der børnesæder i bilerne?

Nej, så husk at medbringe et selv du let kan montere.

 

Hvordan får jeg en nøgle til bilen?

Nøgleudlevering aftales mellem udlejer og lejer. Kontaktoplysninger sendes, så snart en booking er accepteret af udlejer.

 

Tilbyder I leje af trailer?

Nej

 

Hvad sker der, hvis jeg får en parkeringsbøde eller anden bøde?

Den skal du selv betale.

 

________________________________________

 

REGLER

 

Hvad hvis udlejer ikke afleverer bilen til tiden?

Ring straks til os, så forsøger vi at finde en løsning.

 

Hvad sker der, hvis jeg afleverer bilen for sent?

Det må du som udgangspunkt ikke. Sørg for at have tid at løbe på, når du reserverer. Får du alligevel brug for mere tid, kan du forsøge at forlænge din reservation. Hvis det ikke kan lade sig gøre, skal du være tilbage senest, når din reservation udløber. Er det helt umuligt, skal du ringe til os. Hvis du ikke har aftalt noget, udløser det et gebyr at aflevere for sent på én ekstra dags leje.

 

Skal jeg selv gøre bilen ren?

Ja, hvis du har gjort den beskidt.

 

Må jeg tage mit kæledyr med i bilen?

Dette aftales individuelt.

 

Hvad må jeg bruge bilen til?

Køretøjet må anvendes i erhvervsøjemed ved transport til og fra arbejde, møder og messer mm. Køretøjet må ikke anvendes i erhvervsøjemed såfremt køretøjet er en central del af virksomheden fx. taxi, vognmandsforretning o.l.  Du må ikke benytte bilerne til entreprenørkørsel, eller kørsel med gods eller fødevarer, der medfører lugtgener eller usædvanligt slid.

 

Hvad hvis jeg får et klip i mit kørekort?

Du skal oplyse HandiDrive om enhver inddragelse eller indskrænkning af dit kørekort.

 

 

Kan jeg blive smidt ud af HandiDrive?

Kun i yderste konsekvens, hvis du groft overtræder reglerne - se ”Betingelser for biludlejning”

 

________________________________________

 

RESERVATION

 

Er der altid en bil, når jeg skal bruge den?

Det er en god idé at booke bilen i god tid, men står du og mangler en bil akut, så tag direkte kontakt til os. Dette gør sig specielt gældende i ferieperioder.

 

Hvad er den korteste tid, jeg kan reservere en bil?

Du skal minimum leje en bil for et døgn, og samtidig skal du huske at reservere 24timer før du skal bruge bilen. Hvis du står akut og mangler en bil så kontakt os på 4444 1717/ cn@auto-mobil.dk.

 

Hvor lang tid i forvejen kan jeg reservere?

Op til et år.

 

Kan jeg reservere fra time til time?

Nej, du skal som minimum afvente en godkendelse fra udlejer og dette tager op til 24timer efter du har booket bilen. Står du akut og skal bruge en bil så kontakt os pr. telefon på 4444 1717.

 

Skal bilen afleveres samme sted som afhentet?

Ja, med mindre andet er aftalt.

 

Hvad er priserne i højsæsonen?

Der er travlt i højsæsonen, så regn derfor med at bilerne koster 20% mere at leje i disse perioder.

 

Kan jeg leje bilen over en længere periode?

Ja, det kan du godt, hvis ikke der er biler til rådighed på Handidrive.dk, så tag kontakt direkte til os, så forsøger vi at hjælpe dig med at finde en bil til langtidsleje, som passer dine behov.

 

________________________________________

 

ANDET

 

Hvad kan jeg gøre for at skaffe flere brugere?

Fortæl gerne familie, venner, naboer og kolleger om os. Kontakt os gerne hvis du har forslag til hvordan vi kommer ud til endnu flere, der kunne have glæde af denne ordning.

 

Hvor tit kommer der nye biler?

Vi udskifter løbende vores biler, så i højsæsoner og andre travle periode kommer der flere nye biler på siden og dermed et større udbud af forskellige typer handicapbiler.