FAQ

Ofte stillede spørgsmål.

 

GENERELT (For udlejer og lejer)

 

Kan man leje en bil en enkelt dag i weekend /helligdage?

Nej, du skal booke bilen i minimum 2 dage (Eks. lørdag og søndag), da vi holder lukket i weekenden. Bilerne skal afhentes hos os sidste åbne hverdag inden weekend/helligdag kl. 15.00.

 

Hvordan kan jeg leje Auto Mobil's biler på Handidrive.dk?

Du skal oprette dig som bruger på HandiDrive.dk. Du kan altid opdatere dine informationer under din profil på websitet.

 

Behøver jeg at ansøge online?

Nej, du kan også komme forbi på vores kontor og låne en pc, så hjælper vi dig med oprettelsen. Vores adresse er Lunikvej 44A, 2670 Greve.

 

Hvem kan blive leje biler på HandiDrive.dk?

For at leje en bil på HandiDrive.dk skal du som minimum være 20 år og / eller have haft kørekort i minimum 2 år.

 

Kan jeg leje bil samme dag, som jeg har oprettet mig?

Nej, vi ska som udlejer nå at bekræfte bookningen og have en bil klargjort, så du kan tidligst leje en bil 24timer efter du har booket bilen. Står du akut og skal bruge en bil så kontakt os pr. telefon på 4444 1717 eller send os en mail på cn@auto-mobil.dk

 

Er det besværligt at bruge?

Nej. Du benytter du vores søgefunktion på HandiDrive.dk og så udvælges de biler der passer dine søgekriterier. Herefter booker du den bil, du selv vælger. Når dette er gjort, så har vi 24 timer til at bekræfte bookingen og så snart dette er gjort, så er din booking gennemført og man modtager en bekræftelse på mail.

 

Kan jeg være sikker på at få en bil, når jeg har brug for den?

Det er en god idé at booke bilen i god tid, men står du og mangler en bil akut, så tag direkte kontakt os på 4444 1717 eller cn@auto-mobil.dk. Dette gør sig specielt gældende i ferieperioder.

Vi har åbent man-torsdag mellem kl. 8 - 16, fredag 8 - 15.30. (i Weekenden har vi lukket)

________________________________________

 

 

BETALING

 

Hvad koster det at køre i bilerne?

Du betaler for den tid, du har reserveret og dette inkluderer 150 km pr. dag. Hvis du forventer at køre flere km, så kan du tilvælge dette under bookingen af bilen. Ekstra km koster 2,00 kr/km. Du kan også tilkøbe, levering /afhentning, udenlandskørsel, ekstra fører samt nedsættelse af selvrisiko.

 

Hvad betaler jeg for?

Du betaler kun for leje af bilen og at bilen er kaskoforsikret, hvis du ønsker at have en lavere selvrisiko, så kan det tilvælges når du booker bilen. Brændstof og sprinklervæske mm. betaler du selv for.

 

Hvordan betaler jeg?

Når du booker bilen bliver du ledt videre til vores betalingsform og her kan du betale med kreditkort eller MobilePay.

 

Hvad koster det at annullere en booking?

Hvis du annullerer indtil 48timer før udlejningstidspunktet, får du refunderet 75% af lejeprisen + div. tilvalg.

Hvis du annullerer bookingen mindre end 48 timer før starttidspunktet for lejeperioden, eller hvis biludlejningen i øvrigt ikke kan gennemføres grundet nogle forhold, fx fordi du ikke møder op eller ikke kan fremvise gyldigt kørekort, skal du betale den fulde lejepris.

 

Er der selvrisiko ved skade?

Ja, der er selvrisiko på bilerne på 9.643 kr pr. skade, men du kan tilkøbe en nedsættelse af denne til kun 1.500 kr pr. skade, når du booker bilen.

 

Hvem betaler for benzin/diesel?

Vi udleverer med fuld tank, og lejer skal sørge for at aflevere bilen med fuld tank, med andre ord, lejer betaler altid det brændstof der er brugt i lejeperioden.

Der opkræves efterfølgende et gebyr på 250kr ved manglende optankning + prisen for det manglende brændstof. 

 

 

________________________________________

 

BRUG AF BILERNE

 

Kan jeg risikere at hæfte for skader på bilen?

Nej. Uanset om du eller en anden kommer til at skade bilen, er det dækket af forsikringen.

 

Hvad dækker forsikringen?

Forsikringen dækker ansvar og skader med en selvrisiko på 9.643kr pr. skade

Husk der kan tilkøbes nedsættelse af selvrisiko i forbindelse med booking af bil.

 

Hæfter jeg selv, hvis jeg kører galt?

Nej. Forsikringen dækker ansvar og skader, du hæfter kun for selvrisikoen.

 

Hvilke typer biler er der på HandiDrive?

Vi har alt fra personbiler med automatgear til handicapbusser med og uden automatgear. Bilerne er typisk indrettet med handicapudstyr.

 

Kan jeg være sikker på at den bil jeg har reserveret er der, når jeg skal bruge den?

Ja, medmindre at udlejer annullerer bookingen mindre end 24 timer før starttidspunktet for lejeperioden.

 

Hvad gør jeg, hvis bilen bryder sammen og ikke kan køre?

Der er Tophjælp på alle vores biler og de kan kontaktes på 4474 7372

 

Må man ryge i bilerne?

Nej. Heller ikke ud af vinduet.

 

Hvem gør bilerne rene?

Vi sørger selv for at bilerne er klar til udlejning, dvs. tanket helt op.

 

Må jeg køre til udlandet?

Ja, hvis du tilkøber en tillægsforsikring for udlandskørsel når du booker bilen, denne koster 150kr/dag.

 

Er der børnesæder i bilerne?

Nej, så husk at medbringe et selv du let kan montere.

 

Hvordan får jeg en nøgle til bilen?

Når bilen er booket, så kan du kontakte os på mail cn@auto-mobil.dk eller 4444 1717, så aftaler vi tidspunkt for udleveringen af bilen.

 

Tilbyder I leje af trailer?

Nej

 

Hvad sker der, hvis jeg får en parkeringsbøde, fartbøde eller anden bøde der har med udlejningen at gøre?

Den skal du selv betale.

 

________________________________________

 

REGLER

 

Hvad sker der, hvis jeg afleverer bilen for sent?

Det må du som udgangspunkt ikke. Sørg for at have tid at løbe på, når du reserverer. Får du alligevel brug for mere tid, kan du forsøge at forlænge din reservation. Hvis det ikke kan lade sig gøre, skal du være tilbage senest, når din reservation udløber. Er det helt umuligt, skal du ringe til os på 4444 1717 eller sende en mail på cn@auto-mobil.dk. Hvis du ikke har aftalt noget, udløser det et gebyr på én ekstra dags leje at aflevere for sent.

 

Skal jeg selv gøre bilen ren?

Nej, men du skal sørge for at der ikke ligger skrald og samtidig skal du huske alle dine ejendele.

 

Må jeg tage mit kæledyr med i bilen?

Dette aftales individuelt.

 

Hvad må jeg bruge bilen til?

Køretøjet må anvendes i erhvervsøjemed ved transport til og fra arbejde, møder og messer mm. Køretøjet må ikke anvendes i erhvervsøjemed såfremt køretøjet er en central del af virksomheden fx. taxi, vognmandsforretning o.l.  Du må ikke benytte bilerne til entreprenørkørsel, eller kørsel med gods eller fødevarer, der medfører lugtgener eller usædvanligt slid.

 

Hvad hvis jeg får et klip i mit kørekort?

Du skal oplyse os om enhver inddragelse eller indskrænkning af dit kørekort.

 

 

Kan jeg blive smidt ud af HandiDrive?

Kun i yderste konsekvens, hvis du groft overtræder reglerne - se ”Handelsbetingelser”

 

________________________________________

 

RESERVATION

 

Er der altid en bil, når jeg skal bruge den?

Det er en god idé at booke bilen i god tid, men står du og mangler en bil akut, så tag direkte kontakt til os 4444 1717 eller sende en mail på cn@auto-mobil.dk. Dette gør sig specielt gældende i ferieperioder.

 

Hvad er den korteste tid, jeg kan reservere en bil?

Du skal minimum leje en bil for et døgn, og samtidig skal du huske at reservere 24timer før du skal bruge bilen. Hvis du står akut og mangler en bil så kontakt os på 4444 1717/ cn@auto-mobil.dk.

 

Kan jeg reservere fra time til time?

Nej, du skal som minimum afvente en godkendelse fra os og dette kan tage op til 24timer efter du har booket bilen. Står du akut og skal bruge en bil så kontakt os pr. telefon på 4444 1717 eller send en mail på cn@auto-mobil.dk.

 

Skal bilen afleveres samme sted som afhentet?

Ja, med mindre andet er aftalt.

 

Kan jeg leje bilen over en længere periode?

Ja, det kan du godt, hvis ikke der er biler til rådighed på Handidrive.dk, så tag kontakt direkte til os, så forsøger vi at hjælpe dig med at finde en bil til langtidsleje, som passer dine behov.

 

________________________________________

 

ANDET

 

Hvor tit kommer der nye biler?

Vi udskifter løbende vores biler, så i højsæsoner og andre travle periode kommer der flere nye biler på siden og dermed et større udbud af forskellige typer handicapbiler.